2006-05-27

Snart har helgen vecka 21 tagit slut

Som en liten reaktion på den lätt pompösa attityd jag antagit en bit ned här så postade jag igår en ogenomtänkt cut-up-text som jag idag följer upp med en lika ogenomtänkt veckorapportering:

Onsdag: Det här långhelgen skulle ju bli ett under av sol och trivsel var det tänkt! När sedan väderleksrapporten kommer med andra besked bestämmer vi oss för att strunta i det och börja redan på onsdag... Först några öl och lite årgångselectro på Neat, sedan Makelberge på Spy Bar. Sången var fin, men volymen var på tok för hög. Därefter ville vi kolla in det nya En halv trappa, men då den kön innehöll på tok för många människor tog vi vår tillflykt till Centro och champagnedrinkar.

Torsdag: Den baksmälla som väckte mig denna dag var inte att leka med. (Vitt vin, öl, white russian och champagne kanske inte var nån bra kombination?) Men, skam den som ger sig. Iväg till Popaganda! Lite Peter, Björn & John som känns proffsiga men rätt meningslösa. I'm From Barcelona som bara är för hurtigt studentikosa... Om jag tittar bort står jag ut... Sedan Tunng, vars skivor jag gärna lyssnar på. Live var det också rätt vackert, dock ändå rätt enahanda. De skulle allt behöva fler melodier av King Creosote-klass... Mr Suitcase kan jag inte få upp någon entusiasm för: småfin film i bakgrunden, men ändå lite för svaga låtar. Den som Makelberge-mannen sjöng på var dock fin. Det sista jag såg denna kväll var Final Fantasy. En fin avslutning! En skön befrielse från både rockgitarrer och electrobeats. En fiol och samplad fiol som tillsammans blev rätt kraftfullt. Hans röst är sedan stundtals oerhört fin. Addera sedan lite fina overheadprojektioner och du har ett trevligt framförande framför dig. Sedan kom regnet...

Fredag: Piggare denna morgon! Jag och Fia åker till Myrorna i Ropsten i hopp om att fynda kläder, skivor och böcker... Nja, ingen större lycka denna dag. Sedan promenerar vi över Gärdet, förbi min gamla studentbostad, genom Fältöversten, över Karlaplan ändå ned till stans bästa lunchbuffé på Rice. Både sol och regn på vägen! En väderprognos som skulle bestå kvällen ut. Lite för mycket regn för en rockfestival tycker bekväma jag. Istället: fruktsallad och The Others.

Lördag: Ont i halsen. Lätt förkyld. Det är säkert det förbaskade vädrets fel. Men morgonen var solig (nu är det väl sådär...). Tar ett långt bad med DN och Radio Dept. Pet Grief är allt en fantastisk skiva! Många små vackra detaljer. Subtila melodier som sakta växer och växer... Storslagen lo-fi i en perfekt blandning av elektronik och gitarrer. Musik ihopknåpad hemma på väg ut i stora världen. Eller nåt... Eller som jag känner mig nu kanske?: Rätt trött men ändå så sugen på världen och livet! De kommer i alla fall att passa perfekt i den nya Sofia Coppola-filmen... Nu: påklädning och sedan Andreas Mattsson på stora scenen. Sen skulle vi visst på nån middag senare ikväll också. Hoppas jag pallar, hoppas hälsan håller...

Inga kommentarer: