2006-05-20

Himmelsfärdspop

Just nu har jag ont i halsen, en lätt känning av feber (orkade inte gå på Don Lennon igår!). Ute duggregnar det och blåser. Soffan känns just nu som världens bästa vän.

Men Kristi himmelsfärdshelgen brukar allt kunna vara en underbar helg! Rockfestival(!) och hela fyra dagar ledigt från jobbet! Kommer sen solen tillsammans med lite värme… Men kanske är det att hoppas på för mycket. Om det inte regnar brukar det kunna bli kallt… med ett proppfullt Allhus, ibland smått omöjligt att ta sig in i. Mysigast, istället, innan solen går ned, på en filt, antingen med öl i plastmugg framför en scen, eller utanför området med medhavd dricka och picknick…

Att sedan få mingla runt bland människor och musikupplevelser brukar, om det inte blir för trångt, allt kunna vara rätt förträffligt. Träffa människor och polare man inte sett på länge, se band och artister man aldrig sett tidigare, med den där lilla förhoppningen om att däckas av något nytt och okänt…

I år, det jag på förhand vet att jag vill se:

Torsdag:
18.30 – Tunng
20.30 – Final Fantasy
22.00 – Flow Flux Clan

Fredag:
22.00 – Nicolas Makelberge
22.30 – Embassy

Lördag:
17.30 – Andreas Mattsson
20.15 – The Whitest Boy Alive

Jag och Fia på Popaganda för några år sedan! Bilden är av dålig kvalité för att jag då hade en dålig kamera. Bilden är suddig för att fotografen har druckit för många öl!

Sedan kanske jag också ser dig?

Inga kommentarer: