2006-03-13

Neat Neat Neat



På onsdag är det nypremiär för klubben Neat, denna gång i ett litet mindre barformat på Olssons Video. Det känns ju som att Neat anammat ett lite bredare perspektiv än många andra av stans elektroniska klubbar – som kanske inte alltid nödvändigtvis drabbats av den stora electrocoman, men som nog ibland skulle behöva gräva, bara lite djupare, i sina skivbackar.

Var ohyggligt längesedan jag var på Olssons, men den Jack Killian-känsla de tjatar om att baren innehar kan nog funka… Vet inte riktigt vad Daniel & co har i tankarna, men själv hoppas jag på mycket disco. Eller kanske något av följande:

- Jerome Sydenhams makalösa remix på Julien Jabres, i och för sig redan makalösa Swimming Places. Ännu vackrare, mer hypnotiskt piano, tyngre housebeat och med mörka, djupa stråkar som efter fyra och en halv minut lyfter allt bara ännu lite högre.

- Lindstroms likaledes pianobestyckade Another Station. Eller varför inte Mighty Girl?

- Ashley Beedle. Inte för att jag inte (av en mängd anledningar) har möjlighet att vara på Kägelbanan på torsdag, utan egentligen för att jag just nu är inne i en liten Black Science Orchestra-period. Den där nittiotalsvarianten av Walter Gibbons-discon var nog kanske inte så dum ändå? Nu, tio år senare, när den – i alla fall hos mig – fått befinna sig i lite karantän sådär, kanske det kan vara dags att, med lite andra glasögon, åter inspireras?

2 kommentarer:

Anonym sa...

neat var...neat!

/daniel

Elias sa...

Det känns tryggt att höra