2006-03-19

Den här senaste veckan



Förutom att jobba alldeles för mycket, har jag ägnat mig åt, bland annat följande, den senaste veckan:

Tisdag: sushi på Kato, därefter franskakurs.
Onsdag: thailändskt på Sabai Sabai, sedan lite öl och musik på Neat.
Torsdag: middag på Bröderna Olsson sedan Match Point på Victoria.
Fredag: Fias vegetariska (förstås) chili con carne och sedan Octopussy på TV.
Lördag: Fias (vegetariska!) pytt i panna med rödbetor och stekt ägg, sedan martini och öl och Klubb Ace där bl.a. Honeydrips uppträdde.
Söndag: promenad i sol och blåst, via Street ändå bort till Pet Sounds (för att inhandla The Worst Taste In Music) och sedan indiskt på Indira.

Så? En rätt fantastisk vecka! Om inte annat väldigt mycket god mat...

Match Point? Kunde jag inte låta bli att bli förförd av. Har känslan av den inte riktigt är så enkel som den utger sig för att vara. Det finns en till, mindre uttalad, vändning någonstans i det där moralfilosofiska problemet... Den brist på trovärdighet som kunde skönjas i vissa förhållanden och känslor spelade mindre roll, och vägdes gott och väl upp av det fina skådespeleriet, de väl utgjutna scenerna... Det lätt oväntade i filmens vändningar och det, trots allt, lite lekfulla och luriga gör att den lever kvar i tankarna. Frågan är dock om jag skulle gilla den om jag skulle se om den... Vilken jag förstås måste göra nån gång...

Honeydrips? Någonting - kanske ljudet? - gjorde att sångerna tyvärr inte nådde ut i Mangos källare... Men dansen var både rolig och minnesvärd!

The Worst Taste In Music? Får jag återkomma till... Men jag tycker att det låter bra, om än inte på långa vägar lika direkt och omtumlande som This Past Week.

Inga kommentarer: