2008-04-13

Splendid!

En av Friendly Noise nya skivor heter Splendid Isolation (den andra är Action Bikers Hesperian Puisto) och samlar de flesta (men inte alla!) av bolagets mp3-släpp från förra året. Alltså: redan för några månader sedan en av förra årets allra bästa skivor, några av de låtar som var några av de allra viktigaste när mitt soundtrack för 2007 spelades upp, iordning- ställdes... När jag nu går igenom låtarna igen, ser vilka de valt ut till samlingen, och sedan gör en egen tio-i-topp, ser jag att alla utom två av mina favoritlåtar finns med på skivan. Bara Peter Nilssons Song for Stina och Erik de Vahls topptoppfina Running som inte fått plats alltså...

Min tio i topp:

1 - En Gång I Stockholm - Testbild!
2 - September - Robotboy
3 - Rondo - Most Valuable Players
4 - Running - Erik De Vahl
5 - Bachelor Kisses - The Radio Dept.
6 - Whatever We Want - Erik De Vahl
7 - Curriculum Circular - Differnet
8 - Song For Stina - Peter Nilsson
9 - Shut Out - Flow Flux Clan
10 - Sol Genom Lövverket - Enheten För Musik Och Melodi

Så, om du inte gjorde det redan förra året, eller, kanske även då, lyssna, lyssna...

Inga kommentarer: