2008-08-17

Ring snuten

En av de fina grejerna med Har du hört den förut? 29 svenska artister tolkar Förmögenhet var att jag upptäckte artisten Ring snuten. Hans version av Lurad Igen är ju toppen. Sen letar man ju runt lite och så - och hittar finfina låten Ta det lugnt (som sedan kanske till och med är ännu bättre i den här remixen). Någon till liten låt finns på hans Myspace-sida, men sedan hittar jag inte så mycket mer... Något typ av skivsläpp framöver hoppas i alla fall jag på... Kan inte låta bli att charmas av hans tuffa, mjuka Ted Gärdestad-indie, kanske nåt sånt som skulle kunna liknas med, säg, en lite mer avspänd, Jens Lekman med fina svenska texter? Eller, kanske till och med: "obeskrivligt vackra Ta Det Lugnt som är det närmaste Make It Easy On Yourself någon någonsin har kommit.", som Douglas EenMateriaal skrev om låten:



Sedan finns det förstås mer fina saker med den där Förmögenhet-skivan också: Ass, Dwayne Sodahberk, Sarto, Tsukimono, Viktor Sjöberg...

2 kommentarer:

c-f sa...

Kul att du upptäckte ring snuten, då har jag gjort mitt jobb. /Fredrik

Elias sa...

fredrik, fredrik... ja, jag tror absolut att du sköter jobbet ditt