2012-05-31

20 låtar, sista dagen i maj

Surf Rider 2:40 Eden Ahbez Eden's Island Orbit Aurora 2:59 Tom Dissivelt & Kid Baltran The Electrosonics All you are going to want to do is get back there 3:46 The Caretaker An empty bliss beyond this world Something Outside 7:52 The Wake Factory Benelux 1980-1985 What A Wonderful World 4:52 Robert Wyatt, Gilad Atzmon, Ros Stephen For The Ghosts Within The Dolphins 4:06 Fred Neil Fred Neil Happy Song 6:50 Sun Araw, M. Geddes Gengras, The Congos FRKWYS Vol. 9: Sun Araw & M. Geddes Gengras meet The Congos Gentlemen 14:41 Fela Gentlemen Hold 5:28 Grouper Hold / Sick Heaven 3:28 Louis Philippe A Kiss In The Funhouse Spring 2:55 Ducktails Landscapes Alter Destiny 3:07 Sun Ra Monorails And Satellites Summer Echoes 3:17 Sand Circles Motor City Lalune Blanche 5:25 Steve Davis New Thing! [Disc 2] Kristallo 6:19 Kraftwerk Ralf and Florian Embrace Disaster 5:31 Bass Clef Reeling Skullways LP Virginia Plain 2:58 Roxy Music Roxy Music Pretty Things 3:06 Erik De Vahl Spring 2012 Bombastic 3:12 Kindness World, You Need a Change of Mind The Long Dance 5:27 Disco Inferno The 5 EPs 1:37:49 total time

5 kommentarer:

Erik Önnevall sa...

Surf Rider, jättefin! Vore ju jäkligt kul om du skulle lägga upp en mix någon gång med dina spännande spellistor.

Elias sa...

Eden Ahbez-skivan: fantastisk!, hela skivan...

Det här med mixar: har jag tänkt på hundra gånger men aldrig kommit till skott. Låtlistorna jag lägger upp här är skapade mycket i farten, lite som ett ständigt växande arkiv över sånt jag lyssnar på. Ärliga listor på sätt och vis. Har du nåt tips på bra och enkelt sätt/verktyg/program för mixar tar jag tacksamt emot det. Har hemskt dålig koll på sånt där...

Erik igen sa...

Tja, jag brukar göra mina mixar i GarageBand (på Mac) men det kanske finns ännu enklare sätt...

Elias sa...

ok, det ska jag prova!

Erik Önnevall sa...

Ah, spännande! GarageBand är ganska lätthanterligt. Två olika spår brukar räcka. Bara att dra in låtarna till de olika spåren typ. Happy mixing!