2012-03-03

Knappast!

Veckans pop: Sophia Knapp. Vacker och återhållsam intensitet. Två fina låtar från en alldeles sprillans ny skiva (jag ännu inte hört). Funkar perfekt i youtube/singel-format men kan tänka mig att det kanske inte håller för en hel fullängdare. Hoppas, såklart, att jag har fel.

Sophia Knapp - Nothing To Lose


Sophia Knapp - In Paper


Kommer att tänka på sånt som (ljuvliga, gamla favoriten) Virginia Astley, men även till exempel förra årets upptäckt Mandy More. Någon jämför med sena Abba, andra till och med, med Olivia Newton-John. Har inte koll på sånt men det kan säkert stämma. En del av tjusningen ligger nog också i att det påminner om mycket man hört förut, men att man inte riktigt vet var. Något som spelades mellan hockeyresultaten i sportradion vintern 82, kanske? (Vet att jag har skrivit om sånt här förut.)

Virginia Astley - I'm Sorry


Virginia Astley & David Sylvian - Some Small Hope


Mandy More - Alone In My Yellow


Veckans pop nummer två: Julia Holter. Tror nya skivan kan vara riktigt fin. Nu väntar jag bara på att både Julias och Sophias skivor snart ska dimpa ned i postlådan också. Kommer stå och vänta på brevbäraren varje dag nästa vecka.

Julia Holter - In The Same Room


Julia Holter - Marienbad

Inga kommentarer: