2012-01-13

20 låtar för fredagen den 13

Congoman 5:52 The Congos Arkology [Disc 3]
Solar Drums 2:30 Sun Ra & His Solar Arkestra Art Forms Of Dimensions Tomorrow
Stillness 5:55 Nest Body Pilot
Sketch 2 3:23 Basil Kirchin Charcoal Sketches. States Of Mind
No man's land 9:07 Tangerine Dream Deutsche Elektronische Musik: Experimental German Rock And Electronic Musik 1972-83 pt.2
Step Pattern (feat. Vernon Hill) 3:08 Andres II
There's a Small Hotel 5:53 Dorothy Ashby In A Minor Groove
It's You 3:28 Jonathan Richman and The Modern Lovers It's Time For
Apathy 4:45 Urban Tribe Loyal Opposition EP
The Magic Place 3:51 Julianna Barwick The Magic Place
Cantelowes 6:58 Toumani Diabaté The Mandé Variations
Nite Flights 4:25 The Walker Brothers Nite Flights
Borgo 8:52 Komeda Pop På Svenska + Plan 714 Till
Lost In The Stars 4:21 Scott Walker Scott Sings Songs From His TV Series
Harbor Lights 5:59 Boz Scaggs Silk Degrees
Waterloo Sunset 3:16 The Kinks Something Else By The Kinks
The Queen Speaks 3:07 Moon Wiring Club A Spare Tabby At The Cat's Wedding
Vasco Da Gama 3:41 Felt The strange idols pattern and other short stories
So Close 12:40 Hauschka Youyoume
Daylight ends 3:02 Snails 7"

1:44:03 total time

4 kommentarer:

Anders sa...

Fin lista! Ser att Silk Degrees smög sig in där, och It's you är ju en av Richmans bästa tycker jag. Tangerine Dream har jag lyssnat mycket på i höst när jag kört bil, tack vare ett par kassetter jag hittade billigt.

Elias sa...

yes Boz Scaggs är ingen annan än din förtjänst anders, jäkligt fin låt. tangerine dream har jag eg. aldrig lyssnat på förutom den här makalösa låten, vilken skiva ska man gå vidare med tycker du?

Anders sa...

Zeit säger ju många är klassikern, och jag gillar den och egentligen är allt upp till 1975 rätt bra (men det finns bra grejer senare också!). Jag fastnade för Green Desert som är inspelad runt den tiden men utgiven senare. Lite speciell stämning på den.

Elias sa...

tack!, jag ska börja med att leta upp green desert. bra titel och alla former av öknar är favoritteman...