2008-12-26

Spellista v.52



1 - Fuck Buttons - Street Horrrsing
För att jag sent om sider upptäckte att det här var en skiva jag behövde. Årets julskiva?

2 - Kasai Allstars - Congotronics 3: : In the 7th moon, the chief turned into a swimming fish and ate the head of his enemy by magic
För att jag älskade de tidigare Congotronics-skivorna, speciellt nummer 1, och för att jag gillar och vill lyssna mer...

3 - George Crumb - Makrokosmos vol. 1 & 2
Magisk, mystisk pianomusik som finns att hitta på den här fantastiska sidan.

4 - Hauschka - Ferndorf
Fortsätter lyssna, fortsätter förföras...

5 - No Kids - Come Into My House
För att inhandlandet av vinylversionen lyfte fram delar av den här - en av årets bästa - skivor och för att den fick mig att fundera över ljud, ljudbilden, vinylskivor och om det faktiskt, någonstans kan finnas någonting bra och speciellt med ljudet som förmedlas via mp3-filer, iPods och små, ganska kassa hörlurar.

6 - Dionne Warwick - The Sensitive Sound Of Dionne Warwick
Sensitive sound for sensitive me.

7 - Arve Henriksen - Cartography
Både vackert, rörande och spännande för julaftonskvällen.

8 - Fisk Jubilee Singers - When I Was Down
Årets julgospel.

9 - Dmitri Shostakovich - 24 Preludes And Fugues Op.87 (piano - Keith Jarrett)
Fortfarande snurrandes, runt, runt...

10 - Rahsaan Roland Kirk - Blacknuss
Soul Jazz.


Inga kommentarer: