2008-11-27

Spellista v.48



1 - The Elgins - Heaven Must Have Sent You
Ibland, ibland - när man städar eller kanske när man druckit lite sprit - kan man hamna i någon slags Motownfrossa; Man sätter på en låt och sen kan man inte riktigt förmå sig själv att sluta, av någon anledning. I alla fall inte tills man spelat en låt som den här några gånger för mycket; om och om igen.

2 - Arthur Russell - Love Is Overtaking Me
Fortsätter lyssna, och fortsätter att hitta nya favoriter: Janine, I Couldn´t Say It To Your Face etc.

3 - McCarthy - I Am A Wallet
Ibland tycker jag mer om McCarthy än Stereolab. Nu är det en sådan tid. Om det sedan beror på att senaste Stereolab-skivan inte alls har gripit tag ännu, eller på det politiska läget, så behövs det botemedel!

4 - John Cage - And The Earth Shall Bear Again
En liten, liten pärla som fascinerar i all sin skönhet.

5 - Fleet Foxes - White Winter Hymnal
Och ja, för tillfället, har jag faktiskt också återkommit till Fleet Foxes. De höll lite längre än jag först trodde...

6 - Machinefabriek & Aaron Martin - Cello Recycling
Vacket, vackert.

7 - Morgan Geist - Double Night Time
Känns egentligen inte som så mycket mer än en ny skiva av Junior Boys, vilket dock kanske inte är alls så dåligt, när jag tänker efter och när jag lyssnar lite till.

8 - Barrett Strong - Money
En annan sida av Motown...

9 - Johann Johannsson - The Rocket Builder (Io Pan!)
Och måste ändå till viss del hålla med en del av kritikerna (hur pömsiga de nu än må vara): han är rätt tråkig... Ändå lyssnar jag ibland, och undrar vad det beror på... kanske för att jag - också - gillar tråkig musik?

10 - History of U.K. Underground Folk-Rock 1968-1978, Vol. 1
Småkul samling, och en del fina låtar...

1 kommentar:

Gorillan sa...

Gött att se Arthur Russell...