2008-07-20

Swimmer

"När det gäller Hebden hoppas jag att han i form av t.ex. Four Tet skapar nåt fint och vackert redan under kommande år...", skrev jag i en text om förra årets bästa skivor. Och med den senaste Ringer-EP:n är Kieran Hebden - precis som förra sommaren (då tillsammans med Steve Reid) - med och skapar årets sommarsoundtrack. Titeln Swimmer är förstås också, för årstiden passande, även om den borde kunna vara ännu mer passande, då det ju är mitt i sommaren, men nästan så man glömmer bort det ibland - det är ju så kyligt i luften, knappt en kväll eller sommarnatt av värme, bara något ensligt litet dopp, inte tillräckligt alls av själva simmandet känns det som...

Så jag lyssnar gärna ytterligare en gång på Ringer-EP:n, kanske framförallt då Swimmer-låten. Tittar gärna också på nedanstående video, drömmer mig ända bort till Filippinerna, vågar som sköljer in, vidsträckt sandstrand... Gillar också det här på nåt vis lite rakare Four Tet-soundet, ändå det karaktäristiska från speciellt Rounds men även annat av Hebden: Fridge, kollaborationerna med Steve Reid etc...

Inga kommentarer: