2008-04-18

Sondera blandband



Skriver inte så mycket om själva musiken nu för tiden. Delar istället mest med mig till de få som snubblar förbi och kan vara intresserade. Vet inte om det går att hitta något mönster där, men på något sätt tror jag ändå att det hela hänger ihop. Om man låter de som läser även lyssna på musiken man skriver om (på ett rätt direkt sätt, kanske samtidigt som de läser), så uppstår det nog trots allt en lite ny situation. Kanske måste man skriva på ett annat sätt? Kanske blir det också lite svårare? Ja, varför, egentligen försöka beskriva hur musiken låter, när den som läser istället, med ett litet knapptryck, lika gärna kan lyssna själv? (Någon liten anledning finns det nog fortfarande kvar, men hur den riktigt ser ut känns inte riktigt lika klart som förut...) Vet inte om det är det som är en anledning till att jag är lite sparsammare med orden för tillfället - att jag på nåt sätt håller på att vänja mig vid situationen - men jag hade tänkt skriva om låtarna som finns med på mitt muxtape, började lite smått, men kände ändå: nä... det här blir inte bra, det här känns lite tråkigt, kanske meningslöst? Googla fram information om artisterna om du är intresserad istället, sitter jag och tänker, i annat fall skulle jag bara rekommendera att du lyssnar...

sondera.muxtape.com

Inga kommentarer: