2007-11-17

071117



Och idag då: - inte i motsats till!, men ändå förstås väldigt annorlunda mot för igår - ljus, solljus, fantastiskt fint på den tidiga eftermiddagen (men nu börjar det redan skymma ordentligt). Promenerade hela vägen från Centan, Drottninggatan upp till Observatorielunden, Odenplan, därefter Vasaparken, St Eriksplan, Skivbörsen (I hopp om att hitta något intressant som man så ofta brukar kunna göra där nere i trånga uttrymmet, men kom den här gången ut helt tomhänt tyvärr. Var helt tyst där idag, bara gamla, gamla män och jag och skivaffärsdöden kanske till och med är ännu värre, än mer utbredd än vad man hittills befarat.), upp till Fridhemsplan och sedan Fyran tillbaka till Söder.

Soundtrack: till stor del den fantastiska Durutti Column-skivan Circuses And Bread (skulle förstås ha letat lite noggrannare efter några av alla de andra Durutti-skivor jag saknar, när jag stod där inne på skivbörsen, helt kom av mig och tappade all den för stunden, just då, för en liten stund sedan införskaffade lust till något litet skivinköp). Tillsammans med en finfin promenad, närmast vårkänslor!, en underbar kombination; Black Horses, Pauline, Hilary, Street Fight tar mig från ett fortfarande okänt landskap, vilket är en stor anledning till att det fortfarande förför så, tillsammans med en promenad, ett väder, ett sällskap (en ensamhet), man så väl känner som kanske nostalgi, kanske som kär gammal bekant som tar med en hem igen vilket gör det okända bekant och möjligen tvärtom.

Nu kaffe, Euroshoper chokladkex, LC och Världens sista roman. Därefter skjortstrykning och knappisyning då kvällen väntar fest...

Inga kommentarer: