2007-10-05

Bloggeri och bloggera

Bloggeri och bloggera, en text här och en text där - nu kanske paus, kanske reflektion? Men ändå, tittar på vad som gjorts förut, vad jag skrivit förut och ser att det imorgon är prick tre år sedan ett första inlägg landade på den här sidan... ja, ja... Hursomhelst: fortsättning följer...

Skulle vilja skriva om massor av saker: bokmässor och diktsamlingar, Du levande, Goldmunds nya fantastiska skiva, Make Mine Musics nya skivor, Mot tiden på Bonniers konsthall, Fabian Kastner, Internets doftbrist - och när jag sedan inte gör det (på något annat sätt än så här då), måste det ju bero på att jag antingen inte vill tillräckligt mycket eller kanske inte kan tillräckligt mycket. Sedan skulle det ju också kunna vara så att det finns en tredje anledning, mer svårfångad, inte riktigt överblickbar, någonstans där i dimman.

Vi får se hur det blir imorgon och de närmsta dagarna... Ikväll tror jag att jag istället lägger mig i soffan och läser lite: ett kapitel till i Orbitor Vänster Vinge, en omläsning av UKONs Block som en stilla förberedelse inför Synopsis... Vad som i alla fall med säkerhet (så är det va?) sen sker imorgon är konserten med Jonathan Richman. Så!

Inga kommentarer: