2007-07-20

Min rymd är för förlorare

Vet inte riktigt hur det är med bloggarna nu för tiden. Har en känsla av att det är mindre och mindre folk som egentligen bryr sig... på det hela taget... En del av nyhetens behag har förstås dött (vilket väl i och för sig gör det hela lite intressantare)... Den där lilla känslan av sensation som många nog kände - när man upptäckte att det var så enkelt (och kanske till och med roligt) att starta en blogg, och att det rätt enkelt gick att få lite besökare och i alla fall ett litet, litet genomslag hos åtminstone en liten, liten grupp - har nog helt enkelt börjat mattas av litegrann... Att stoltsera med att man har en blogg (eller till och med att man slutar blogga, som en del verkar gilla att basunera ut) är väl idag ungefär som att stoltsera med att man har ett fast telefonabonnemang (eller att man sagt upp sitt!), eller nåt... Många använder sig nog mer och mer av, säg, MySpace; Intimare, ett upplägg som inte har samma form av publicerande, vilket man kanske skulle kunna tolka som att till och med bloggkostymen blev lite för stor, ingav en känsla av lite för stora anspråk...

Svamlar lite här men tror nog att jag är något lite på spåren som jag varken har tid, ork eller kunskap att riktigt formulera klarare... Och, ja ja, nu kan du hitta även mig på MySpace ("tell all of my friends, I don't have too many..."). (Jag har alltså lyckats undvika det tills nu...)

1 kommentar:

Tatti sa...

Lyckades också ganska länge, inte inte lika länge som du dock.