2005-09-29

Trött och måste passande nog snart gå och lägga mig... tåget till Göteborg går redan 07.15 imorgon... Ja, jag ska till den där bokmässan... Och den liksom svämmar över överallt känns det som: kulturnytt, kvällstidningar, dagstidningar, bloggar och kvällstidningarnas och dagstidningarnas bloggar... Överdos redan innnan man börjat dosera på riktigt? Risken kanske finns där? Är Bokmässan en rockfestival? När man läser Expressens nya, unga kulturblogg direkt från mässan är det nästan så att man börjar undra. Men: det är klart att det ska bli kul och spännande och intressant ändå!

Just nu tänker jag ändå mest på att jag missade (omöjligen orkade med) The Clientele ikväll på Debaser men att jag har en chans att ta igen det i Göteborg imorgon. Imorgon spelar de nämligen på Sticky Fingers! Och inte bara det: även Bill Wells och Jens Lekman dyker upp! Frågar är bara om man kommer att lyckas ta sig dit... Kommer man att orka? Kommer man att hitta dit? Kommer man att behöva köa? Kommer man överhuvud taget att komma in?

Inga kommentarer: