2005-08-01

Tiden är knapp... I natt lämnar vi återigen Sverige - denna gång för Portugal och Atlantens böljande vågor. Jag hoppas på avkoppling, sol, bad, god mat och kanske någon houseklubb eller något litet diskotek. Och självfallet god färdlektyr. Och eftersom jag sista tiden ägnat en stor del av den här bloggen åt att plita ned vad jag läser för böcker och vad jag lyssnar på för musik så fortsätter jag med det:

Böcker jag stuvat ned i resväskan: Jeff Noon - Vurt, Marcel Proust - Swanns värld(!), Johan Ajvide Lindqvist - Låt den rätte komma in och en lyriksamling med - passande nog - modern Portugisisk poesi som jag inköpte på Hedengrens bokrea i år och inte öppnat förrän nu.

Just nu lyssnar jag på The Style Councils The Whole Point of No Return... Finns det någon?

2 kommentarer:

blenda sa...

Åh! Låt den rätte komma in är så otroligt bra! Tyvärr var Lindqvists andra bok inte ens i närheten av detta mästerverk. Recensera gärna Vurt, vore kul att veta mer om den!

Elias sa...

Trots att jag inte gillade Låt den rätte komma in lika mycket som du tycks ha gjort är jag ändå lite småsugen på att läsa hans nya bok... Hmm... Det kanske fanns något där trots allt...