2005-04-28

Jaha, Marsen Jules…? Vem är det? Vad? Marsen? (Och vad är det egentligen för ett namn? Kan man heta så?)

Jag vet ingenting, jag bara snubblade över det. Det enda jag vet är att den vackra blomman på Marsens hemsida växlar i färg väldigt fint. Detta är min enda relation. Och så tror jag att han(?) kommer från Tyskland. Jag hittar inga bilder eller intervjuer – så ingenting förstör min bild eller säger dumma saker.

Detta är något man aldrig har tagit upp i den så kallade fildelningsdebatten. Vid fildelning och nedladdning (och filladdnig och neddelning) så slipper man (eller ges man i alla fall en större möjlighet att undvika) alla fula bandbilder och alla fåniga rockband som uttalar sig.

Jag minns hur det var på stenåldern (tidigt nittiotal) då man var tvungen att traggla sig igenom NME varje vecka för att komma i kontakt med ny musik. Och visst var det väl spännande ibland, men speciellt kanske med tanke på hur NME ser ut idag, så är det rätt skönt att slippa. Och jag kan ägna mig åt vettigare saker än att lyssna på vad nya unga rockband har att säga. Och alla livsstilsmagasin man slipper köpa… Själva begreppet "musiktidning" har tappat i relevans.

Idag plockade jag hem några gamla Sonic-tidningar från bibblan, vilket tycks bekräfta min tes. Roligare kan man ju ha liksom. Helsidesuppslag med Isolation Years och Moneybrother och jag somnar av tristess...

Inga kommentarer: